Loading...
  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Hoe kan ik videobestanden van SD-kaart afspelen?

    SD-kaartopnames kunnen worden afgespeeld via de Foscam app en Foscam VMS. · Via de Foscam app kunt u dit doen onder: Instellingen > SD-kaart. · Via Foscam VMS klikt u bij uw camera op het SD-kaarticoon. Er wordt vervolgens een nieuw venster geopend waa...
    Lees meer

  • Mijn camera is al geregistreerd.

    Lees op deze pagina hoe u de camera alsnog kunt toevoegen aan uw Foscam Account.
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Wat is een IP camera?

    Een IP camera is een camera die direct gekoppeld wordt aan een netwerk (lokaal of internet). Dit kan met een Ethernet kabel of (afhankelijk van de camera) via een draadloos netwerk (Wifi / IEEE 802.11b/g/n). Dit is anders dan conventionele PC camera's di...
    Lees meer

  • Zijn er namaakcamera's?

    Er worden op het internet verschillende camera's aangeboden die veel lijken op de Foscam-producten. Deze producten hebben meestal niet dezelfde kwaliteit die Foscam biedt. Ook is de software verschillend en kan de camera onbruikbaar worden bij firmware up...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Hoe verleng ik de voedingskabel?

    In onze webshop kunt u voor vrijwel elke camera een verlengkabel bestellen. Deze zijn beschikbaar in verschillende lengtes. Let op: er zijn verschillende maten stekkers, bij de kabel staat voor welk model deze geschikt is.
    Lees meer

  • Hoe werken presets bij Pan-Tilt camera's?

    De presets zijn bedoeld om bij de Pan-Tilt camera's de kop naar een vastgestelde positie te kunnen bewegen. Presets kunnen worden aangemaakt in de Foscam App in het PTZ-menu: 1. Draai de camera naar de positie waar u een preset van wilt hebben, klik op...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Werkt mijn camera met Internet Explorer?

    Foscam camera's werken met alle versies van Internet Explorer (tot en met versie 11).
    Lees meer

  • Welke kijkhoek moet ik gebruiken?

    De te gebruiken kijkhoek is afhankelijk van de situatie die u in beeld wilt brengen. U kunt de kijkhoek berekenen door de afstand van de camera tot het object dat u in beeld wilt hebben en de breedte van dit object in te vullen in dit formulier.
    Lees meer

  • Wat is IR-Cut

    De IR-Cut modellen van Foscam hebben een extra functie om overdag Infrarood licht te blokkeren. Dit om de kleurvervorming die in camera's zonder IR-Cut wordt gezien te voorkomen. Hierdoor worden de kleuren overdag niet beïnvloed door infrarood licht ...
    Lees meer

  • Wat is Plug-n-Play?

    Alle Foscam modellen met een ‘P’ in het typenummer hebben de Plug-n-Play functie. Tevens zullen alle nieuwe consumentencamera’s deze functie krijgen. Direct toegang door scannen van een QR code De Foscam 'Plug-n-Play' camera's kunnen v...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mag ik camera's overal gebruiken?

    Het gebruik van camera's is in veel gevallen toegestaan, in sommige gevallen ook als de openbare weg hierbij in beeld komt. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft hierover duidelijke informatie staan op haar website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/...
    Lees meer

  • Wat is Persoonsdetectie (Human Detection)

    Steeds meer Foscam-camera's beschikken over Persoonsdetectie. Dit is een uitbreiding op de eerdere bewegingsdetectie bij de camera's. Met deze technologie wordt onderscheid gemaakt tussen personen en andere bewegende opbjecten.   Lees meer over Persoons...
    Lees meer

  • Amazon Alexa

    De meeste recente Foscam camera's ondersteunen live streaming op Amazon Alexa's Echo Show (alle modellen).   U kunt commando's geven aan de Echo Show om de live streams van de camera te tonen, nadat u een aantal basis instellingen heeft uitgevoerd.   ...
    Lees meer

  • Google Assistant

    Google Assistant is een digitale assistent waarmee smarthome apparaten kunnen worden bediend. De meest recente Foscam-camera's werken ook met Google Assistant. Kijk bij de technische specificaties van uw camera of Google Assistant werkt in combinatie met ...
    Lees meer

  • Wat is WDR?

    WDR staat voor Wide Dynamic Range. De geavanceerde WDR technologie optimaliseert de kwaliteit van de afbeeldingen onder verschillende lichtcondities (bijvoorbeeld onder- of overbelichting).
    Lees meer

  • Welke Foscam modellen ondersteunen Dual-Band WiFi?

    Op dit moment ondersteunen de volgende Foscam modellen Dual-Band WiFi: C2M D4Z F41 Floodlight camera FI9936P R4M S41 Spotlight camera SD2 SD4 SD2X VD1 videodeurbel X4 Door gebruik te maken van twee banden (2.4 GHz & 5.0 GHz) kan e...
    Lees meer

  • Welke deurbel transformator kan ik gebruiken voor de Foscam VD1 Deurbel?

    De meest gebruikte deurbel transformatoren werken op 8V wisselstroom. Dat is voldoende voor de Foscam VD1 videodeurbel mits de afgegeven stroom minimaal 1A is. Het totaal vermogen dat de transformator moet kunnen leveren is 8VA. Is de afgegeven spanning ...
    Lees meer

  • Welke opnamemogelijkheden heeft mijn camera?

    Camera's hebben meerdere mogelijkheden om beelden op te slaan. Denk hierbij aan een recorder, SD-kaart, geschikte NAS enz. We adviseren u om op de productpagina van uw camera te kijken welke opnamemogelijkheden uw specifieke model heeft.
    Lees meer

  • Kan ik gebruik maken van Reolink Cloud?

    U kunt nu in Nederland ook gebruik maken van Reolink Cloud.    Reolink Cloud kan video's opnemen elke keer als er beweging wordt gedetecteerd. U mist niets, zelfs niet als uw apparaat is gestolen of als de SD-kaart kapot is. U heeft toegang tot ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik een Foscam Cloud abonnement stoppen?

    U kunt op de volgende pagina lezen hoe u het Cloud Abonnement kunt stoppen: Foscam Cloud-abonnement stoppen   U kunt het abonnement ook stopzetten door een e-mail te sturen naar support@foscam.com. Dit dient u wel in het Engels te doen. Benoem in de e-m...
    Lees meer

  • Problemen met bandbreedte

    De beeldsnelheid is afhankelijk van de volgende factoren: Bandbreedte netwerk PC prestatie, netwerkomgeving en voorkeursinstellingen beeldscherm (helderheid, thema enz) Aantal bezoekers (té veel bezoekers vertragen de snelheid) Keuze voor ‘switch’ o...
    Lees meer

  • Waarom werkt mijn camera wel lokaal maar niet extern?

    Een firewall kan de communicatie blokkeren. Een firewall moet worden geconfigureerd om de camera van buiten uw lokale netwerk toegankelijk te maken. Vraag uw systeembeheerder dit voor u te doen Controleer of uw IP-camera geen conflict heeft met andere ...
    Lees meer

  • Hoe kan ik nachtzicht (IR-Led's) aanzetten?

    Op de Foscam camera's met nachtzicht IR-Led's worden de IR-Led's automatisch aangezet indien nodig. Op deze camera's zit een lichtsensor die meet hoeveel licht er is. Is er te weinig licht dan worden de IR-Led's ingeschakeld. De intensiteit van de IR-Led...
    Lees meer

  • Wat is het draadloos bereik?

    Hoe groot het bereik is hangt af van vele factoren. Storingen, gebouwen, antenne(s), kwaliteit van de router, apparaten in het netwerk enz. kunnen allemaal invloed hebben op het bereik. Binnenshuis ondervindt men al gauw een hoop beperkingen. Storende el...
    Lees meer

  • Waarom kan ik opname map niet aanpassen?

    Sommige gebruikers krijgen een foutmelding bij 'Set record Path' in 'Users Settings'. Dit komt door de bestandsrechten voor gebruikers van Windows. Zorg er voor dat uw gebruikersaccount in windows voldoende gebruikersrechten heeft, of voer Internet ...
    Lees meer

  • Ik zie alleen een wit beeld, wat moet ik doen?

    U kunt de frequentie aanpassen.   Om de frequentie aan te passen in de Foscam app gaat u naar: Instellingen > Geavanceerde instellingen > Netfrequentie.   Aanpassen via de Foscam VMS voor Windows en Mac: Ga naar 'instellingen > video > kleuraanpassing...
    Lees meer

  • Wat is de standaard loginnaam en wachtwoord?

    Voor alle camera's die geproduceerd zijn in de periode zomer 2020 en later geldt: Installeer de camera via de Foscam App óf Installeer de camera via Foscam VMS óf Gebruik de nieuwe Search Tool. Hierbij wordt automatisch het wachtwoord van de camera i...
    Lees meer

  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten

    Om de gebruikersnaam en wachtwoord te herstellen/resetten drukt u de reset-knop ongeveer 10 seconden in. Daarna zijn gebruikersnaam en wachtwoord weer naar de fabrieksinstellingen gezet.Fabrieksinstellingen: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: [geen wac...
    Lees meer

  • Mijn Synology verbreekt de verbinding

    Wanneer uw Surveilance Station van Synology de verbinding met de camera steeds verliest, en de live video van de camera in bijvoorbeeld de Foscam app wel naar behoren werkt, kan het helpen om het 'Transportprotocol' in de Synology te veranderen van 'Autom...
    Lees meer

  • Melding 'Not enough system resources'

    Als u gebruik maakt van een Foscam recorder kunnen beelden worden weergegeven in een vierverdeling (zie afbeelding 1). Afbeelding 1 De melding 'Not enough system resources' geeft aan dat de betreffende recorder deze vierverdeling n...
    Lees meer

  • Webinterface blijft om plugin vragen

    De webinterface is een verouderde interface die niet meer ondersteund wordt door Foscam. Hiervoor is de Foscam VMS ontwikkeld voor Windows en Mac. Deze heeft dezelfde functies die ook beschikbaar waren in de webinterface, zonder dat hiervoor een plugin no...
    Lees meer

  • Mijn camera geeft geen beeld meer. Wat kan ik doen?

    Vaak geeft een camera geen beeld meer omdat deze geen verbinding meer heeft met het netwerk. We raden u aan om de camera tijdelijk bekabeld (met netwerkkabel) aan te sluiten en vervolgens te controleren of de camera wel beeld geeft.
    Lees meer

  • Inloggen na camera reset lukt niet

    Het is belangrijk om na een reset de camera eerst opnieuw te installeren via de QR-code. Dit kan op een pc of laptop met de Foscam VMS software of op een tablet/telefoon met de Foscam App.   De camera zal tijdens het opnieuw installeren vragen om e...
    Lees meer